söndag 15 februari 2009

Lådan.

Köpte en gammal låda för en ringa summa i helgen. Tyckte att den såg lite tråkig ut så jag ville snygga till den lite. Nämnde detta för den äldre herren som sålde mig lådan, han klargjorde att det var en synd att måla något så gammalt och gediget. -Ja, jag vet sa jag och log lite försiktigt... Det spelar ingen roll, synd eller ej, jag målade.
Såhär blev det...

Målad gammal trälåda. Slipade lite på kanterna för att ge ett mjukare intryck.


Har ännu inte bestämt vad jag ska ha den till eller vad jag ska fylla den med. Förslagsvis blir det en pyssellåda. Funderade också på att ha den i köket, fylla den med olja, vinäger och diverse kryddor. Vi får se var lådan ska få bo, måste mogna något tror jag. Känna sig som hemma.

Vi är nu åter från vår helg i Dalom. Känns skönt att få sjunka ner i soffan, dricka en kopp varmt och försöka komma ner i varv. Det är inte lika lätt att resa längre:) Barnvagn, bilbarnstol, väskor, barnet självt, biljetter... Framför allt blir det svårt när alla människor helst ska komma på tåget samtidigt, kriga sig fram till sin sittplats och sedan göra samma sak (fast tvärt om) när de ska gå av. Blir lite trött ibland. Helgen har dock varit väldigt mysig!
Hoppas ni alla är utvilade och redo för en ny vecka!
Kram
/Lina

7 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad kul att du hittat min blogg och att den väcker till inspiration...Jag blir jätteglad!
    Nu har jag tittat runt hos dig! Vilka fina saker du gör och vilken söt liten kille! Dessa små växer så himla snabbt - min lilla kille är redan 3 år!
    Oj, man undrar var tiden tar vägen...det är så mycket man vill hinna med...
    Titta gärna in hos mig snart igen!
    Kram Em

    SvaraRadera
  2. Hej Lina! Åå men du, vilken snygg låda. Snyggt trä också.. Själv har jag inte gjort några loppisffynd..men det blev en sprillans soffa..en viiiit. aaaahhh... Nu är allt så fint hemma hos oss. Men jag är helt slut, det har inte blivit en lugn stund för fem öre i helgen. Nåväl, det kommer fler helger. Kram Madeleine

    SvaraRadera
  3. Hej!
    aha, det är i Uppsala man ska leta. Jag pluggade där i tre år (systemvetenskap)..
    Får åka dit på besök helt enkelt.
    kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tjingeling! liten kurs i hur man lägger in ♥
    finns nu på min blogg...annars hade jag ju inte fått göra annat än skriva kommentarer om detta hela dan =) Lådan blev så snygg....att du sparade trät utvändigt gör ju att den fortfarande ser härligt gammal ut...nu är jag ju nyfiken att se din variant av rosor....

    KRAM

    SvaraRadera
  5. Hejsan!!! Jättefin låda, jag tycker att det känns fräschare att måla en låda invändigt om man ska ha den i köket... så jag skulle gjort som du.

    Du undrade över min klocka över tv-skåpet, den är köpt på Me and my home (länk finns på min blogg), jag gillar den jättemycket och är så nöjd med den! :-)

    Kram och ha det bra!
    PS: du hade frågat en annan gång om jag var mammaledig... ja, det är jag alltså... hemma med min dotter (vårt andra barn). Hon blir 1 år på fredag. Sonen är 5½ år.

    SvaraRadera
  6. Hej Lina!
    Tack för besöket hos mig. Vilken fin blogg du har! =)
    Klart man ska måla om man känner för det, jättefint blev det iaf.
    Kram.

    SvaraRadera
  7. Finfin låda, charmen är ju fortfarande kvar så den där lilla ommålningen passade den. Låter som en bra idé att ha lite köksgrejer i den, lite franskt sådär!

    Ja, jag har även varit sugen att använda mig av pressglasskålar som man borrar i och sedan gör till lampskärmar. Men det verkar lite knivigt...

    SvaraRadera