måndag 24 augusti 2009

Arbetare in i själen.

Tak och väggar och fönster och dörrar är helt färdiga.
Jag sitter på huk och stryker panelen för första gången.
Blåbyxor och fultröja.
Känner mig som en riktig arbetare när jag stoppar grå skumgummiskydd i de insydda fickorna på mina knän. Det gör inte lika ont att stå då.
Det slår mig, det känns fullkomligt bra!
Så idag stiger jag upp klockan sex, börjar jobba vid sju, äter middag ur metalldosa klockan tio och kommer sedan hem vid fyra för att läsa tidningen och vila mig en stund. Nöjd över en helt vanlig dag.

/Lina

3 kommentarer:

  1. Vad härligt ni har det. Svampen skulle jag förvälla och sedan frysa, då är det bara att ta fram och använda i såser, smörstekt eller gräddstuvad vid andra tillfällen :)
    Själv så gräddstuvade jag all min, så njuter jag av den på det viset.
    (vet att det ska finnas en god västerbottenpaj med kantareller i. Receptet kanske kan finnas på recept.nu?)
    Kram
    Sigrid

    SvaraRadera
  2. Jag ska komma med kaffe och kaka och klappa dig på dina breda/späda axlar och säga att du har varit så duktig! :-) Låter underbart.

    (Fast idag var jag ett arsle på kaffe, men låt inte det förstöra den romantiska bilden.)

    KRAM, Rana

    SvaraRadera
  3. Nu måste jag ha missat något, var är du och målar någonstans? Tycker också att det kan kännas riktigt skönt att ägna sig åt krppsarbete och vara sådär skönt trött när man är klar.

    SvaraRadera