fredag 14 augusti 2009

Dansa i vind.

Klara friska luft.

Vi tar promenad och blommorna är få längs vägen, som utvalda, och jag gör en bukett.
Det börjar bubbla, jag vill så mycket nu, visste att den skulle komma, lusten.
Varför någonsin tvivla?
Jag syr igen, drömmer om vävda band och kämpar för att inte glömma alla bilder som blir mina.
Ikväll gjorde vi en "dansa i vind", Kära trär rönnbär på tråd och jag binder ljung och trasor.
Det är hösten som skall dansa.
Den väntar på sin plats nu, och jag är sur för att kära inte vill banka spik i timmerväggen, kanske vaknar den lille?
Kvällen är sen, och jag vill göra allt, färdigt!

Ändå något, virkad matta får sin yttre kant. Ligger nu helt och hållet färdig. Jag ska visa dansan en annan dag.

God natt.

/Lina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar