lördag 1 augusti 2009

Kaffe med krydda.

Här skall kokas kaffe och mortlas kryddor.
Sedan när vi är nöjda och magarna svider av allt kaffe, det bränner ända upp i halsarna, då sätter vi oss ner, tar fram morakniven och täljer oss en traditionell dalahäst.
Livets goda.
Jag som inte ens kan dricka en halv kopp med mycket mjölk utan att...

Enkronorsmortel, med gammal melitta. Tanten med skrovlig röst och tusende rynkor, som aldrig känner igen oss fast vi varit hos henne många gånger, sa det var nostalgi. Dalahästen fick jag nästan på köpet.

/Lina

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt söta saker du hittat!
    Dalom låter långt, västkusten låter närmre oss i så fall ;)
    Ja visst är det märkligt vad nyfikenheten sätter in trots att man inte träffats!

    Kram
    Sigrid

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Ibland undrar jag om du är allvarlig och ofrivilligt skitrolig eller om du är en ovanligt rapp pingla som faktiskt vet om det.

    Rynkiga tanter med skrovliga röster som vägrar känna igen en... hehe, jag vet inte. Man måste liksom älska dem ändå på nåt sätt.

    Men SNÄLLA lilla vän. "Fisk på bröst. Rana, vad vill du säga? Jag förstår inte, och jag orkar inte anstränga mig." Du behöver aldrig nånsin anstränga dig för att förstå mina skisser. Skit i det. :-) Antingen gillar du dem eller så gör du det inte, och båda delarna är helt okej. Om du verkligen VILL börja tolka, kan jag tipsa om att gå på lite mer metaforiska stigar. Bruden har inte lagt en forell på tutten; hon KÄNNER SIG KALL SOM EN FISK I HJÄRTAT. Var kanske tanken. Eller så har hon faktiskt lagt en firre på lökarna - det blir ju i sanning onekligen roligare. Så tack för det tipset! :-D

    Du... Ang. ordvitsar. Enligt min privata och KANSKE inte helt statistiskt säkerställda undersökning så är det där med ordvitsar en svårt manlig humorgren. Mitt tips är att slå snabbt och pricksäkert så kanske man slipper några.

    Puss, Rana

    SvaraRadera
  3. Ja jag kanske tar upp brickbandsvävning vid något tillfälle. Det var som sagt ett tag sedan och det låg långt ner i mina lådor, men nu har det flyttat fram ett steg till lådan för "oavslutade projekt"! Jag har en vision om att få klart de projekten... hmm. Du har gjort riktigt roliga fynd. Själv gillar jag melitta i porslin, de är så charmiga, o du, jag dricker också knappt en halv kopp kaffe när det är hemskt illa tvunget.

    SvaraRadera