söndag 24 oktober 2010

Två år.


Idag fyller han två. Vår lilla älskade unge. Stor och fin och glad med vit skjorta dagen till ära. Munnen full med mango som är en favorit.
Jag minns insikten jag fick dagen då Melker föddes. Ordet "födelsedag" fick en fantastisk och ny innebörd. Det var dagen då vi kämpade tillsammans, svettades och drack stark saft ur sugrör, kramade varandras händer så blodet stannade och vi andades i takt.
Sen höll vi honom mot våra nakna bröst, vi var så försiktiga, kunde ingenting. Vi behövde inte vänta längre, nu fanns han mer än någonsin.
Det är en dag att minnas, vi firar livet, firar dig!
Vår älskade unge.

/Lina

7 kommentarer:

  1. De känns inte som länge sedan alls...som jag läste inlägget att lillkillen fyllde ett... Så mycket som hänt oss finns,allt blir bara ljusare,och er son...han är bara otrolig! Grattis fina fina Melker!!!

    SvaraRadera
  2. stort grattis till eran fina grabb.
    Lena

    SvaraRadera
  3. Ett fyrfaldigt leve för våran Melker <3 Stort Grattis/kramisar AJ, P, T, I,A

    SvaraRadera
  4. Visst är det fantastiskt med födelsedag, men man har en tendens att inte tänka på det lika intensivt när åren läggs till ett och ett ( tänker kanske mest på mina egna år)
    Grattis !
    mamma med docka är fantastisk du har så härliga ideér!

    /Y.

    SvaraRadera
  5. Det är underbart med födelsedagar!

    SvaraRadera
  6. Gråter när jag läser, skrattar när jag ser bilderna. Ljuvliga mangograbb.

    SvaraRadera