torsdag 20 januari 2011

Återbruk!



Under de två första helgerna i Februari (5-6 och 12-13) ordnas en kreativ happening på Biotopia i Uppsala.
Vi broderar, stickar,virkar,mm. under temat återbruk.
Det kommer bland annat finnas möjlighet att brodera/applicera på ett stort gemensamt broderi samt klä möbler med hjälp av stickning/virkning. (Jag ansvarar för dessa aktiviteter tillsammans med
Elisabeth.)

Tanken är att vi ska använda oss av återbrukat material, sådant som ligger i kassar på någons skrubb eller i bortglömda källare.

Jag vet att det är många av er som inte bor i närheten av Uppsala men som kanske ändå vill medverka i det här evenemanget.
Så:
-Sticka eller virka en lapp eller remsa (ca 15x15cm).
-Mejla mig för information om adress.
-Skicka ditt bidrag till mig, så syr jag fast det runt ryggstödet på en stol,
eller klär ett svarvat träben,
eller täcker en sits.

Det kommer bli så fantastiskt fint,
och vi är tacksamma för alla bidrag!

Du är också hjärtligt välkommen att rensa dina gömmor och bidra med material (tyg, garn, mattrasor,mm.).

Hoppas ni hör av er!

/Lina

4 kommentarer:

  1. ooooh! vad kul ska genast kolla min almenacka!

    SvaraRadera
  2. Hej jag heter Maryam och jag undrar jag som bor i uppsala kan komma med min bidrag på den här dagen, jag vill komma med mina kompisar och jag undrar hur mycket kostar komma in i den här platsen.
    maryam_ghanbar@hotmail.com

    MVH Maryam

    SvaraRadera
  3. S roligt,oh jag kan tänka mig hur du glänser i skapandets mitt. Ska se vad jag kan bidra med...

    Du förresten...jag har ju fått en anknytning till Uppsala nu,min "+1" komemr därifrån...så,ja kommer väl åka dit förr eller senare för att träffa hans familj :D

    SvaraRadera